četrtek, 25. april 2024

ponedeljek, 28. april 2014 ob 00:00, ogledov: 5302

Obisk predstavnikov MK PZS v BiH

Objavil(a): Matej Ogorevc
Velikonočni prazniki so bili za predstavnika Mladinske komisije PZS letos delavno obarvani, načelnik MK PZS Matej Ogorevc in Damjan Omerzu sta se namreč odzvala povabilu Planinske z veze Bosne in Hercegovine z namenom, da predstavita delo z otroki in mladimi na področju planinstva oz. gorništva v Sloveniji.
V soboto sva se udeležila planinskega izleta v sklopu sarajevske športne fakultete, ki je potekal v planinskem domu Ibrahim Fejzić - Deda na Kraljevcu. Do koče smo se skupaj s študenti in profesorjem dr. Elvirjem Kazazovićem povzpeli iz Pazarića - naselja nedaleč stran od bosanskega glavnega mesta. Po prihodu smo seveda nekaj časa namenili okrepčilu in počitku, popoldne pa smo začeli z delavnicami.

Na začetku smo si ogledali kratek predstavitveni film PZS, nato pa je Damjan predstavil organiziranost mladih planincev v Sloveniji. Osredotočil se je predvsem na oblike lokalne, regijske in nacionalne organiziranosti (mladinski odseki planinskih društev, Pokrajinski odbori MO, MK) medtem ko sem sam predstavil posamezne akcije in dogodke, ki se izvajajo v okviru MK in MO. Ob tem sva predstavila še nekaj naše strokovne literature ter planinske dnevnike Ciciban in Mladi planinec - predvsem nad slednjimi so bili navdušeni. Zvečer smo si ogledali še film Sfinga, po njem pa popadali v postelje.

Naslednji dan smo si želeli vzpona na enega izmed vrhov Bjelašnice, a nam je deževno vreme to preprečilo. Popoldne se je vreme le nekoliko popravilo, tako da smo sestopili v dolino suhi. Sledila je namestitev v hotelu ter ogled Sarajeva in okolice. V ponedeljek smo si ogledali še izvir reke Bosne, ki je spremenjen v park oz. neke vrste arboretum, ogledali smo si tudi muzej slovitega tunela pod letališčem, ki je med obleganjem mesta v devetdesetih letih služil kot edina povezava z zunanjim svetom.

Obisk v BiH je bila za oba zanimiva izkušnja. Upava, da sva s predavanjem dosegla svoj namen, vsekakor pa so najverjetneje največja vrednost nova poznanstva, ki se lahko razvijejo v prijateljsko sodelovanje pri delovanju obeh planinskih zvez na področju mladih.