Najdi nas na Facebooku
|
ARHIV NOVIC
četrtek, 3. januar 2013 ob 00:00, ogledov: 5918 MIG 2012 s perspektive pisca vprašanjObjavil(a): Zdenka Mihelič | | Letos je na regijski ravni tekmovanja Mladina in gore tekmovalo 74 ekip, na Štajerskem 29, na Gorenjskem 27, najmanj pa na Primorskem, 18. V primerjavi s preteklim letom to pomeni, da je bila konkurenca bogatejša za sedem ekip. | Za uvrstitev na državno tekmovanje je bilo treba
zbrati 64 odstotkov točk, kar je uspelo 26 ekipam. Največ finalistov prihaja iz
gorenjske regije 13, sledita štajerska z 8 in primorska s 5 ekipami.
Planinstvo
je dejavnost, ki jo gojimo vse življenje in v vsakem obdobju prihajamo do novih
spoznanj. Zelo pomembno je zgodnje učenje, saj tudi v odraslih letih omogoča
uspešno nadgrajevanje temeljne usposobljenosti, ki jo pridobimo v osnovni šoli.
Moja želja je, da bi ekipe poleg teoretičnega znanja premogle tudi gorniške
izkušnje, čemur sledim pri zasnovi vprašanj. Praviloma poskušam sestaviti
preizkus, pri katerem bi imele prednost ekipe, katerih člani redno obiskujejo
planinski krožek in se tako že dlje časa srečujejo s planinstvom. Zgolj
teoretičnih vprašanj je bilo tako le dobrih deset odstotkov. Bistveno več, kar
polovica vprašanj, je bila takih, da so teoretično znanje povezovala s
praktičnimi izkušnjami. To ne pomeni, da odgovorov nanje ni moč najti v
učbeniku Planinska šola, ampak da so bila zasnovana tako, da je bila verjetnost
pravilnega odgovora pri planincih, ki so se z določeno tematiko srečali na
terenu, bistveno višja od verjetnosti pri tistih, ki so priprave omejili zgolj
na branje in ponavljanje. Planinstvo je način življenja, odvija se v naravi. Implementacija
pridobljenega teoretičnega znanja v veščine je tako bistvenega pomena. Štiri
vprašanja so bila namenjena tudi aktualnim dogodkom v Planinski zvezi Slovenije.
Vir zanje sta bila Planinski vestnik in spletna stran PZS. Namenjena so bila predvsem
ozaveščanju in krepitvi zavesti, da se združujemo pod skupno organizacijo, ki
posamezniku omogoča kakovosten razvoj.
Vprašanja
so bila enakomerno razporejena po poglavjih Planinske šole. Nobena izmed tem ni
bila izpuščena, bile pa so različno ovrednotene. Kot je že v navadi, je največji
delež točk prineslo poznavanje prve pomoči. Ekipe so na ta vprašanja dobro
pripravljena, kar je pohvalno, saj gre za eno temeljih preventivnih dejavnosti.
Uspešnost ekip pri tej tematiki je bila tako kar 65-odstotna (Štajerska 64 %,
Primorska 63 %, Gorenjska 67 %).
Prav
vse ekipe so pravilno odgovorile na vprašanje o tem, katero pesem smo planinci
izbrali za svojo himno. Najmanj pravilnih odgovorov, le 11, je bilo naštetih
pri vprašanju, ki je poizvedovalo o tem, kdaj se je začelo helikoptersko
reševanje ponesrečencev v naših gorah. To je sicer pomemben mejnik, pa vendar
podatek, ki ni življenjsko pomemben. Le slabi dve tretjini ekip je prepoznalo
novi znak akcije Ciciban planinec in akcijo Planinske zveze Slovenije Droben prispevek za markanten vtis, kar
je glede na obseg promocije nekoliko manj od želja.
Skupno je na tekmovanju
sodelovalo 37 planinskih društev, dve ekipi pa je prijavila osnovna šola.
Največ, kar 6 ekip, so letos angažirali v Postojni. Udeležba na tekmovanju je
dober pokazatelj dela z mladimi. Ker je to kot eno izmed najpomembnejših
poslanstev opredeljeno že v temeljnem aktu Planinske zveze Slovenije, se mi je
zdelo vredno ob oceni tekmovanja izpostaviti tudi geografsko ozadje ekip.
Predvsem z željo, da bi voljo za delo našel tudi kdo, ki prihaja iz sicer manj
aktivnih področij.
Nazadnje so mojo
pozornost pritegnila tudi imena ekip. Sam sem večkrat sodeloval na planinskih
taborih, kjer smo vedno poimenovali posamezne šotore. Pri tem smo mlade spodbujali,
naj si izmislijo planinsko ime, ki izhaja iz planinske tradicije in ga nato obrazložijo
ostalim udeležencem. Zdi se, da je tako tudi ob tekmovanju, čeprav sem naštel dvanajst
imen, ki ni niso povezana s planinstvom, in tudi tri tuja imena. Ta sicer niso
najbolj primerna dogodku, vseeno pa jim kaže pustiti nekaj domišljije, saj s
tem opisujejo prisotnost planinstva v njihovem mladostniškem dojemanju
življenja.
Planinstvo
združuje šport, kulturo in družabnost. Vesel sem, da temu sledijo tudi
organizatorji, ki za otroke in z njimi ob tekmovanju pripravijo kulturni
program ter jim pisanje testov popestrijo z aktivnostmi lokalnega značaja. V
Pesnici so pripravili orientacijski pohod do didaktične kmetije Eder, v
Postojni so si ogledali okolico in čas krajšali z družabnimi igrami, v Kamniku pa
so tekmovalci spoznali bogato kulturno dediščino mesta in njegovo okolico. V
splošnem smo lahko zadovoljni z ravnjo znanja mladih planincev. Iz rezultatov
je razvidno, da več kot dve tretjini ekip tudi doživlja gore. Seveda pa
verjamem, da znate mentorji in vodniki iz tekmovanja za mlade izluščiti tudi
cilje, ki so pomembnejši od osvajanja točk in zmagovanja - druženje, spoznavanje
prijateljev in ne nazadnje približevanje viziji naše organizacije, da mladim
planinstvo postane način življenja.
Roman Ponebšek
Vprašanja na regijskih tekmovanjih Mladina in gore 2012 (402,81 KB) Odgovori na vprašanja regijskih tekmovanj MIG 2012 (70,53 KB)
|
|
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024 |
|
|
SOCIALNA OMREŽJA Če ti je vsebina všeč, jo objavi na Twitterju in/ali FaceBook-u. |
|
|